Skatteverkets webbseminarier för bostadsrättsföreningar

04 apr 2019 | Under april och maj arrangerar Skatteverket ett antal webbseminarier för bostadsrättsföreningar. Seminarierna riktar sig till Bostadsrättsföreningar som arbetsgivare men även inför lämnande av inkomstdeklaration.

En bostadsrättsförening kan i vissa fall behöva registrera sig som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter vid utbetalning av ersättningar till anställda eller styrelseledamöter.

Från och med 2019 ska alla arbetsgivare och utbetalare redovisa löner, förmåner och skatteavdrag månadsvis för varje anställd i arbetsgivardeklarationen.

För att skapa förutsättningar för föreningarna att göra rätt och för att svara på frågor arrangerar Skatteverket flera webbseminarier.

Skatteverket ordnar också tre webbaserade informationsträffar för dig som är företrädare, styrelsemedlem eller ekonomisk förvaltare i en bostadsrättsförening. Du får information om föreningens deklaration och hur du enkelt kan lämna den via våra e-tjänster.

Följande webbseminarier finns just nu utlagda på Skatteverkets hemsida där man också anmäler sig:

Bostadsrättsföreningen som arbetsgivare - 16 april kl. 10.00-11.15

Bostadsrättsföreningen som arbetsgivare - 23 maj kl. 14.00-15.15

Inför inkomstdeklaration:

Bostadsrättsföreningen lämnar inkomstdeklaration - 14 maj kl. 13.00-14.15

Bostadsrättsföreningen lämnar inkomstdeklaration - 21 maj kl. 10.00-11.15

Bostadsrättsföreningen lämnar inkomstdeklaration - 4 juni kl. 17.00-18.15

Skriv en kommentar

Mer som detta